In samenwerking met de universiteit van Bahir Dar heeft in 2019 een onderzoek plaatsgevonden naar de behoeften van ouders met kinderen die een verstandelijke beperking hebben. Naar aanleiding daarvan gaat het bestuur zich de komende jaren inzetten voor de ontwikkeling van een voortgezette vorm van speciaal onderwijs waarbij de kinderen praktische vaardigheden worden aangeleerd waardoor hun kansen op een volwaardige plaats in de maatschappij vergroot worden. Tijdens een bezoek in november ’19 is dit met de plaatselijke onderwijs instanties en de universiteit besproken. Dit heeft geleid tot een samenwerkingsovereenkomst.
Het was de bedoeling dat het project zou starten in 2020. Door COVID en binnenlandse problemen in Ethiopië is helaas vertraging opgetreden. Begin dit jaar zijn op 25 januari (Zie: Activiteiten) de partners van het project bijeengekomen en is een doorstart gemaakt. Op 10 juni 2021 is tijdens een driedaagse conferentie dan uiteindelijk een begin gemaakt onder leiding van Dr. Rediet Mesfin Tadese en Drs. Hana Shiferaw van de universiteit van Bahir Dar.